***

Female+nude+sketches+sheet+and+figures-1600x1200-1113“Kι εσύ, σαν να μιλάω σε ντουβάρι-
ποτέ σου δεν κατάλαβες πώς νιώθω,
κι όταν ανοίγω μια κουβέντα σταματάς,
δεν θες ν’ ακούσεις – “
τι ν’ ακούσω, τι να πω,
να σκύψω να φιλήσω το μουνί σου,
κι όλα θα βρουν τη θέση τους στον κόσμο.
“Ο νους σου στο μουνί – “
ποιον ενδιαφέρουν
οι φλογεροί συναισθηματισμοί μας
κι εκείνες οι αβρές ιδανικεύσεις,
οι έρωτες, οι κρίνοι, τα σονέτα.

Και κάτω απ’ την αβρότατη επιφάνεια,
όχι πολύ βαθιά, δυο λέξεις μόνο
κάτω απ’ την επιφάνεια , το κτήνος,
το θνήσκον κτήνος – θέλει να γαμήσει,
αυτό μονάχα, όλα τ’ άλλα θα ‘ναι
φαντάσματα του στερημένου ανθρώπου,
σταυροφορίες στην οθόνη τ’ ουρανού.
Αν μείνει κάτι θα ‘ναι το γαμήσι.

Αν κάποιος αγαπήσει μια γυναίκα
το σώμα μιας γυναίκας ή κι ακόμη
μέρος του σώματός της {αυτό μόνο
ένας αληθινός ηδονοθήρας
είναι σε θέση να το καταλάβει},
μπορεί να εγκληματήσει, να σκοτώσει
τη μάνα, τον πατέρα, τα παιδιά του.
Ο Πούσκιν είχε πάθος με τα πόδια
των γυναικών κι έγραψε στίχους. Άλλοι,
χωρίς να γράφουν στίχους, δεν αντέχουν
να τα κοιτάξουν καν με ηρεμία
{Φ. Ντοστογιέφσκι, Αδερφοί Καραμαζώφ}

Το αιδοίο και το θαύμα μιας απόλυτης
παράδοσης στον κόλπο της γυναίκας –
αυτό ποθώ, δεν το ‘κρυψα ποτέ μου.
Μόνο από μένα κρύβομαι, τη βία
του κρατημένου πόθου που με πνίγει,
και πρέπει γράφοντας να εξανθρωπίσω
εικόνες άφατης λαγνείας: το μουνί,
το λαγαρό αιδοίο, ένας κόσμος
αδιάφορος στο φόβο του θανάτου.

Και τώρα μίλησέ μου εσύ για τ’ άλλα.

Διονύσης Καψάλης / Ο κρότος του χρόνου
Άγρα 2007

Το σκίτσο είναι του Federico Barocci.

Advertisements